Inför nyår




Såg denna bild på facebook imorse, och jag började tänka..
Det är jättebra faktiskt, nu tänker jag inte på hundar som är
rädda för oljud men på deras öron och alla andra djurs öron
för den delen! Jag kollade på någon dokumentär för hundra år
sen om hur djuren påverkas av detta smällande.

Vissa fåglar till exempel.. Man har sett koltrastar som inte kan höra
masken i backen och går miste om mat, för att den haft otur och vart
för nära. Hur dom visste det har jag ingen aning om, men men!

Våra hundar har aldrig vart rädda för oljud, inte våran första hund heller.
Valle börjar skälla och kollar sig förvånat omkring när det smäller första gången,
sen är han tyst. Viggo bryr sig inte för fem öre..
Vi köper aldrig fyrverkerier längre. På nyår ska mamma och Per bort
till min morbror och tanken är att bjuda hem vännerna.
Om det inte blåser för mycket, skickar vi upp några Khom Loy som jag köpte sist
jag var i Thailand.

Visst är fyrverkerier jättefina att titta på, men nej, för djurens skull!
2011-12-28 @ 10:42:32 Högtider


Kommentarer

Kommentera här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0