Dax att vaccinera!


Vilket flyt jag haft idag! Det behövde jag verkligen,
första skoldagen, så jag var ganska seg och vi satte igång
som vanligt direkt.
Men, jag ringde veterinären vid lunch för att boka tid för vaccination
och fick tid samma dag vid 16.30.

Så när jag kom hem efter skolan hann jag bara byta kläder, slänga i mig
lite käk och plocka fram Viggos vaccinations intyg och pengar, sen gick vi ner.
Vilket är ca 5 km, Viggo såg sådär lagom ren ut när vi kom fram..
Vi fick komma in direkt, och fort gick det. Veteriänern, som var dansk,
uttalade 'Viggo' så fint så :) Hon lyssnade på hjärtat som lät jättebra
sa hon, och kollade på tänderna som också var fina.
När det var dags för sprutan sa Viggo ingenting och han slappnade av lite
när det bjöds på godis ;) Då mjuknar den lilla fegisen..

Innan vi gick in fick jag ställa Viggo på vågen, han håller sig på 10 kg.
sköterskan berättade att första gången vi var där, när Viggo var 13 veckor ungefär,
så vägde han bara 4.5 kg! Då var han en liten skrutt!
Skönt att fått det gjort i alla fall!
Valles tur att få ett stick i nacken är det inte förens i april/maj.

-Elin- tre månader!
2012-01-12 @ 19:16:45 Vardag


Kommentarer

Kommentera här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0